Milyen feltételek mellett nyújtanak a bankok tele-banking szolgáltatást, mi szükséges az információ lekéréséhez a tele-banking által? Milyen információkat kaphat az ügyfél ilyen szolgáltatás aktiválásával?
A telebank szolgáltatások telefon vonalon valósulnak meg, a folyamatban kulcskérdés az azonosítás. A telebank szolgáltatások segítségével a bankfiók nyitvatartásától függetlenül tájékozódhatunk a bank termékeiről, árfolyamokról, illetve előzetes regisztráció után folyószámla egyenlegünkről, az elvégzett tranzakcióikról, átutalási megbízásokat indíthatunk stb. A telebank szolgáltatások be kell tárcsázni a bank rendszerébe, mely jellemzően helyi díjas számmal hívható. A szolgáltatásokat a banktól kapott titkos azonosító kóddal vehetjük igénybe.
A telebank illetve call center (élőhangos, telefonos ügyfélszolgálat) szolgáltatásoknál tehát jellemzően egy gépi hang segít abban, hogy eljussunk a megfelelő szolgáltatásig, ahol egy ún. operátor vagy ügyfélszolgálati munkatárs segít a kívánt szolgáltatás igénybevételében (élőhang). Az operátorokat egy ún. supervisor felügyeli, aki szükség esetén az operátori teendőket is képes ellátni.
A telebank rendszereken jellemzően a banki szolgáltatások szinte teljes köre elérhető. Ezek közé sorolhatjuk:
- Információnyújtás (számlaadatok, kártyaadatok, befektetések stb.), reklamációk kezelése
- Utalások, számlamegbízások
- Betéti műveletek (lekötés, felbontás stb.)
- Hitelműveletek, hitelügyintézés
- Bankkártya műveletek (letiltás, limitek stb.)
- Befektetésekkel kapcsolatos ügyintézés (pl. befektetési jegy vásárlás stb.)
- Egyéb (személyes adatok módosítása, nem banki termékekkel kapcsolatos ügyintézés: biztosítás stb.)(Pénzcentrum, 2014)
Mi az a Home Banking?
Home Banking hasonlóan a Tele Banking szolgáltatáshoz lehetővé teszi bankügyleteink végzését anélkül, hogy meglátogassuk bankunk fiókját. A Home Bankin ellentétben a Tele Bankingal, interneten teszi lehetővé a bankügyletek végzését. A Home Banking részletes bemutatását a Slovenská Sporiteľna honlapján találhatjuk, az elábbi linken.
www.slsp.sk/downloads/homebanking-prirucka.pdf
Érdemes megnézni a közlemény 40. oldalát.
Hogyan lehet értéktárgyainkat biztonságosan elhelyezni bankunk biztonsági széfjében?
Legelső lépés, hogy bankunkal felvegyük a kapcsolatot és vegyük igénybe a “széfbérleti szolgáltatást.”
A széfbérleti szolgáltatás tartalma
A bank és a bérlő között megkötött széfbérleti szerződés alapján, a bank a határozatlan időre bérbe adja, a bérlő pedig bérbe veszi a bank tulajdonában lévő széfet.
A széfben őrizhető vagyontárgyak
A bérlő a széfet kizárólag olyan értéktárgyak megőrzésére veheti igénybe, amelyek tüzet, robbanást, nedvességet stb., valamint egyéb környezetkárosító hatást nem idézhetnek elő; folyamatos karbantartást nem igényelnek és a bank elektronikus rendszerét nem károsítják. A széfben nem helyezhető el továbbá olyan tárgy, amelynek a bérlő általi birtoklását jogszabály tiltja, bünteti vagy korlátozza (pl. robbanó, sugárzó anyagok).
Széf kategóriák
A Bank fiókhálózatában A, B, C, D, E, F, és G kategóriájú széfek bérlésére van lehetőség, ezen belül az egyes fiókokban bérelhető széfek kategóriája, illetve az egyes kategóriákon belüli mérete fiókonként eltérő. A széfkategóriák űrméret alapján kerültek meghatározásra, növekvő sorrendben az ábécé betűivel jelölve: a legkisebb széf (A kategória) űrtartalma 4-5,99 dm3, míg a legnagyobbiké (G kategória) 35-49,99 dm3.
Ilyen banki szolgáltatást például a CIB bank nyújt számunkra:
Milyen szolgáltatás a private banking és milyen ügyfelek kiszolgálására jött létre?
A Private Banking magánszemélyek, illetve társas vállalkozások egyedi igényeit kiszolgáló, személyes tanácsadáson keresztül nyújtott teljes körű pénzügyi kiszolgálás-portfoliókezelés, befektetési tanácsadás, pénzügyi tervezés, számlavezetés.
Ilyen szolgáltatásokat az MKB Bank és az Erste Broker intézet nyújthat számunkra.
https://www.erstebroker.hu/hu/erste_private_banking.html
https://www.mkb.hu/private_banking/bemutatkozas/tortenetunk/index.html